Ogólna klauzula informacyjna

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych Klientów

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) przekazuję Pani/Panu istotne informacje związane z faktem przetwarzania danych osobowych.

ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem danych osobowych, powierzanych w związku z realizacją usługi o świadczenie pomocy prawnej w tym zleceniem prowadzenia sprawy sądowej, analizy prawnej, przygotowaniem umowy lub sporządzeniem opinii prawnej jest adw. Karolina Potempa prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Kancelaria Adwokacka Adwokat Karolina Potempa z siedzibą w Gliwicach, NIP: 9691541073.

DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

Zapraszam do kontaktu:

  • telefonicznego: +48 667 05 23 23
  • pod adresem e-mail: adwokat.potempa@gmail.com
  • w siedzibie Kancelarii: ul. Ku Dołom 6, 44-100 Gliwice

KATEGORIE PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH

– W ramach działalności Kancelarii przetwarzam następujące kategorie danych osobowych:

  1. dane osobowe Klientów będących osobami fizycznymi,
  2. dane osobowe osób uprawnionych do reprezentacji w przypadku Klientów będących osobami prawnymi, spółkami bądź jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej, jak również dane osobowe – pracowników i współpracowników takich Klientów,
  3. dostawców usług będących osobami fizycznymi, jak również pracowników i współpracowników dostawców usług;
  4. osób zgłaszających się w celu uzyskania pomocy w zakresie doradztwa prawnego jak również osób, których dane zostały uzyskane przy okazji świadczenia takich usług na rzecz Klientów,
  5. osób współpracujących w sposób stały bądź sporadyczny przy świadczeniu przeze mnie usług.

– Przetwarzam dane osobowe w następującym zakresie:

  • dane mające na celu potwierdzenie tożsamości takie jak imię i nazwisko, numer PESEL, datę urodzenia oraz dane identyfikacji podatkowej;
  • dane kontaktowe, takie jak: numer telefonu, adres e-mail, adres zamieszkania, adres korespondencyjny;

a jeśli jest to konieczne z punktu widzenia świadczonych usług również:

  • dane dotyczące wykształcenia oraz doświadczenia zawodowego;
  • dane dotyczące sytuacji majątkowej i finansowej;
  • dane dotyczące działalności zawodowej, gospodarczej;
  • dane dotyczące stanu cywilnego.

– Ponadto mogę przetwarzać inne kategorie danych osobowych, o ile nie można zakwalifikować tych danych do żadnej ze wskazanych grup, a przetwarzanie jest dokonywane w celach określonych niniejszą informacją.

CELE ORAZ PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH

Informuję, że Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą, gdy jest to niezbędne do:

  1. Zawarcia i wykonania umowy o świadczenie pomocy prawnej,
    tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO: przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.
  2. Wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze danych osobowych, wynikających z przepisów materialnych i procesowych, z prawa polskiego lub prawa UE, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO: przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze.
  3. Celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub stronę trzecią, za które Administrator uznaje w szczególności dochodzenie, ustalenie i obronę przed roszczeniami związanych z zawartą umową i świadczonymi na jej podstawie usługami, w tym również do celów archiwalnych dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO: przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią Realizacji zadań i ról procesowych, tj. na podstawie art. 9 ust. 2 lit. f) RODO: przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń lub w ramach sprawowania wymiaru sprawiedliwości przez sądy.

OBOWIĄZKOWOŚĆ LUB DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH ORAZ KONSEKWENCJE ICH NIEPODANIA

W zakresie przetwarzania danych osobowych w celach, o których mowa powyżej podanie ich jest dobrowolne, jednak niezbędne do zawarcia i skutecznej realizacji umowy o świadczenie usług pomocy prawnej. W wielu przypadkach obowiązek podania poszczególnych kategorii danych jest wymogiem ustawowym – bez podania danych osobowych nie jest możliwe, np. zrealizowanie usług prawnych w zakresie reprezentacji procesowej, opracowania pism procesowych spełniających warunki formalne określone w przepisach prawa, udzielenia pełnomocnictwa, wystawianie faktur itp.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

  • W sytuacji, gdy dane osobowe są przekazywane w celu sporządzenia wyceny i ostatecznie zlecenie nie jest udzielane
    – okres przechowywania danych jest nie krótszy niż rozmowy dotyczące udzielenia zlecenia, po czym dane są niezwłocznie usuwane.
  • W sytuacji, gdy dane osobowe zostały przekazane w związku ze zleceniem prowadzenia sprawy
    – okres ich przechowania, wynikający z przepisów prawa wynosi 10 lat od końca roku, w którym zakończyło się postępowanie, w którym dane osobowe zostały zgromadzone.

KATEGORIE ODBIORCÓW DANYCH OSOBOWYCH

Odbiorcami danych mogą być podmioty z następujących kategorii:

  • podmioty publiczne upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa w szczególności sądy i organy państwowe, lecz wyłącznie w zakresie jakim nie narusza to tajemnicy zawodowej adwokata;
  • współpracujący ze mną Adwokaci, Radcowie Prawni, Notariusze oraz inne podmioty świadczące usługi prawne i samodzielnie decydujące o celach i sposobach przetwarzania danych;
  • podmioty świadczące usługi informatyczne oraz nowych technologii, płatnicze, księgowo – finansowe, drukarskie, pocztowe oraz kurierskie – jedynie w zakresie niezbędnym do realizacji umowy i wyłącznie na podstawie zapisów umowy lub regulaminu uwzględniających zasady powierzania przetwarzania danych osobowych.

PROFILOWANIE DANYCH ORAZ PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EUROPEJSKI OBSZAR GOSPODARCZY

– W procesie wykonywania umowy i świadczenia usług Pani/Pana dane osobowe nie podlegają automatycznemu profilowaniu i nie są wykorzystywane w celach marketingowych.

– W działalności Kancelarii co do zasady nie dochodzi do przekazywania danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy. Mogę jednak zlecać wykonanie określonych usług bądź zadań informatycznych usługodawcom mającym siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. W takim przypadku dane są przekazywane do państwa trzeciego, w stosunku do którego na podstawie decyzji Komisji Europejskiej stwierdzono odpowiedni stopień ochrony danych.

INFORMACJA O PRZYSŁUGUJĄCYCH PRAWACH

  • Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do żądania ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo do uzyskania informacji o sposobie realizacji tych praw, o ile żądanie nie narusza obowiązku zachowania tajemnicy zawodowej adwokata;
  • Przysługuje Pani/Panu prawo do sprostowania oraz usunięcia danych osobowych.
  • O ile przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody posiada Pani/Pan możliwość cofnięcia zgody w dowolnym momencie, przy czym cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, dokonanego na podstawie tej zgody przed jej cofnięciem.

Informuję także, że przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (www.uodo.gov.pl), w przypadku uznania, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.